Ikasleen ekarpenak

15/12/09

5 urterekin mezu elektronikoak idazten





Zein da teknologia berriekin trebatzen hasteko sasoirik egokiena?

Galdera hau,hezitzaile eta gurasoen arteko elkarrizketetan azaldu izan da aspaldian. Gainera ez dago inon idatzita 10 urterekin ordenagailuarekin hastea, 12rejin hastea baino okerragoa denik ezta egokiago ere.

Galderaren erantzunean baino formulazioan jarriko nuke atentzioa. Izan ere, haur bakoitzak bere erritmoa du eta ezin zaie guztiei patroi orokor bat ezarri.

Jarraian, Donostiako Jakintza eta Azkoitiko Xabier Munibe ikastolek gauzatutako proiektua aztertuko dut. Bi ikastetxe hauetako 5urteko ikasleek, elkarren berri izateko mezu elektronikoak idazten hasi ziren. Eskola biek, ikuspegi konstruktibistatik lantzen dituzte irakurketa eta idazkera, horrela ordenagailua ere prozesu horiek lantzeko bide bezala erabili dute.

Hasieran martxa hartzea kostatu zen, batetik proiektu berria zelako eta bestetik ikasle-irakasleen maila ezberdintasunagatik. Baina azkenerako pelutxeak ere trukatu zituzten, non hauek beste ikastetxearen berri emateko erabiltzen ziren.

Metodo tradizionalarekin alderatuz ikasleen partehartzea izan da esanguratsuena bi aldetako irakasleen aburuz. Gainera sortutako harremanak ez dira eten.

Beraz nik argi daukat, horrelako proiektu bat aberatsa izateko bi baldintza nagusi bete behar ditu. Heziketarako bide bat bezala erabiltzea (idaketa-irakurketa lantzen harreman berriak egin) eta motibagarriak izatea, horrela aurreko baldintza beraiek ohartu gabe beteko dutelako.
Ikusi gehiago

1 comentario: